Hos oss på Nordiska Kök låter vi kreativa och innovativa lösningar styra. Vi vill utmana och tänka nytt och drivs av en nyfikenhet och en vilja att förändra.  

Nordiska Kök grundades 2017 med visionen att det ska vara enkelt och prisvärt att bygga ett måttanpassat kvalitetskök. Med en digital affärsmodell producerar vi svensktillverkade, platsbyggda designkök av hög kvalitet i vårt snickeri i Gräfsnäs.

Vi har uppmärksammats med flera utmärkelser, bl.a. Årets producent i Residence Magazine 2018, Årets företagare i Göteborg 2023 och Årets Stjärnskott Region Väst 2021 i EY Entrepreneur of the Year, samt fått utmärkelsen DI Gasell tre år på raken. Vi syns flitigt i både svensk och internationell press och har idag ett av världens största Instagramkonton inom köksinspiration.

Nu behöver vi utöka vårt team på Marknadsavdelningen med ett föräldravikariat och söker därför en erfaren Content Producer & Graphic designer som kan fylla dessa skor. 

OM ROLLEN:

Som Content Producer & Graphic designer på Nordiska Kök kommer du att vara en del av Nordiska Köks Marknadsteam.

Du kommer arbeta i ett team som drivs av kreativitet och vara en viktig del i skapandet av Nordiska Köks marknadsföringsmaterial i allt från hemsidan till sociala kanaler och säljsupporterande material.

För att kunna ta dig an uppdraget behöver du ha god kunskap av Creative suite och Canva samt ha en mycket god vana att producera digitalt innehåll i hög takt. 

Uppdraget innebär till största del att formatanpassa innehåll för våra olika digitala och sociala plattformar och layouta innehåll med text och bild/film.

Uppdraget innebär även till viss del att publicera på olika plattformar, bland annat Nordiska Köks hemsida, så erfarenhet av någon form av publiceringsverktyg är mycket meriterande.

För att trivas på Nordiska Kök tror vi att det är viktigt att du är nyfiken, engagerad och självgående och att du trivs bra med att jobba digitalt då arbetet bedrivs enligt Flexible workplace-modellen, d.v.s. du kommer arbeta hemifrån som bas och träffa teamet vid valda tillfällen. Självklart är du även noggrann, ansvarstagande och har ett stort eget driv men också lätt för att samarbeta och ser dig själv som prestigelös.

Du kommer arbeta i nära kontakt med övrigt team på Marknadsavdelningen som idag består av sju medarbetare och rapportera till Head of Brand Marketing.

 

DINA ARBETSUPPGIFTER: 

  • Skapa visuellt kreativt och kommunikativt innehåll för Nordiska Köks alla digitala kanaler och plattformar som driver engagemang i linje med Nordiska Köks visuella riktlinjer.

  • Utveckla och upprätthålla ett enhetligt visuellt språk i linje med Nordiska Köks varumärkesidentitet och kreativa vision.

  • Vara delaktig i Nordiska Köks marknadsarbete i stort.

  • Layouta och skapa artworks.

  • Uppdatera befintliga dokument och hemsidor som fungerar som säljsupporterande material.

  • Säkerställa hög kvalitet och konsekvens i alla kanaler.

  • Bygga starka visuella berättelser som förmedlar en tydlig storytelling.

  • Samarbeta nära med Creative director, Social media manager och Copywriter för att säkerställa samordnade och effektfulla kreativa resultat.

  • Bidra med egna kreativa idéer som går i linje med Nordiska Köks visuella identitet och varumärkesstrategi.

  • Publicering på Nordiska Köks hemsida.

 

DIN PROFIL:

  • Du har 3+ års arbetslivserfarenhet av content-skapande för digitala och sociala kanaler.

  • Relevant utbildning inom design och marknadsföring.

  • Du har mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite och Canva.

  • Du har en mycket stark känsla för estetik och design.

  • Du har förståelse för plattformarnas format, tonalitet och målgrupper (TikTok, Meta, Pinterest m.fl.) och vet hur innehåll ska anpassas på bästa sätt.

  • Du är resultatorienterad och analytisk, med intresse för att förstå vad som driver engagemang och konvertering.

  • Du är strukturerad och organiserad, kan hantera flera projekt samtidigt – och lyckas dessutom leverera i tid utan att tumma på kvaliteten.

  • Du har en stark laganda, trivs med samarbete men tar också gärna egna initiativ.

  • Du kan underbygga din kreativitet och erfarenhet med ett portfolio eller kan på liknande sätt visa upp dina kunskaper.

  • Tidigare erfarenhet av webbdesign och publicering i Wordpress, Squarespace el dyl. är meriterande.

  • Meriterande är också erfarenhet och kunskap inom tryckt media, tryckmetoder och skapandet av tryckfärdigt material för print.

  • Flytande i engelska och svenska.

Som person är du nyfiken, ansvarstagande och gillar att driva projekt från idé till färdigt content. Du trivs i en miljö med högt tempo där arbetet fördrivs digitalt men med kontinuerlig kontakt över ex. Teams. Du brinner för design och skapande men har stor förståelse för att kreativa processer också måste hålla tidplan. Självklart har du ett stort, gediget intresse för inredning.

 

VILLKOR:

  • 12-månaders vikariat med föreslagen start 2 februari 2026 med eventuell möjlighet till förlängning.

  • Heltid 40h/vecka.

  • Vårdförsäkring och friskvårdsbidrag.

  • Tjänsten utgår från distansarbete från hemmet samt vid valda tillfällen gemensamma träffar med Marknadsteam och övriga medarbetare på Nordiska Kök.

  • Rollen kommer att rapportera till och samarbetar med Head of Brand Marketing.

ANSÖKAN:

Tror du att Nordiska Kök kan vara en bra matchning för dig? Välkommen med din ansökan senast 7 november. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

För att ansöka till tjänsten skicka ett mejl märkt ”Content Producer” till jobb@nordiskakok.se och inkludera:

  • CV och personligt brev

  • Portfolio

  • Löneanspråk

Läs mer om oss